لگو

سؤالات متداول در مورد تمیز کردن آجرک‌های لگو

سؤالات متداول
برخی از مجموعه‌های لگو بسیار گران‌قیمت هستند؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها مراقبت کرد. همین باعث می‌شود سؤالات زیادی در مورد شستن، ضدعفونی کردن یا مراقبت از آجرک‌های لگویی در ذهن لگو دوستان به وجود بیاید. امروز می‌خواهیم به این سؤالات متداول پاسخ دهیم. پس اگر مجموعه‌های لگویی دارید یا اینکه قصد دارید در آینده‌ای نزدیک حداقل یکی بخرید این مطلب را از دست ندهید.

۱. چگونه رنگ ماژیک‌های دائمی/چسب را از آجرک‌های لگو پاک کنم؟

جوهر ماژیک دائمی

اگر روی آجرک‌هایتان جوهر دائمی مثل ماژیک یا خودکار کشیده شده می‌توانید برای پاک کردن آن از الکل ایزوپروپیل ۹۹ درصدی استفاده کنید. البته پاک‌کننده لاک ناخن هم دارای این نوع الکل است اما درصد آن خیلی پایین است و ازآنجایی‌که پاک‌کننده‌های لاک ناخن دیرتر از این نوع الکل تبخیر می‌شوند احتمال اینکه به آجرک‌ها آسیب برسد وجود دارد پس از پاک‌کننده‌های لاک استفاده نکنید.
سؤالات متداول
توجه کنید که از این الکل در حجم زیاد استفاده نکنید چراکه به پلاستیک آسیب می‌رساند. وقتی الکل را زدید فوراً با استفاده از یک دستمال آن را از روی آجرک پاک کنید. اگر از گوش پاک‌کن برای زدن الکل استفاده کنید بهتر است چون راحت‌تر می‌توان آن را روی قسمت‌های موردنیاز پخش کرد.

چسب

گاهی اوقات آجرک‌های لگو طوری به هم می‌چسبند که جدا کردن آن‌ها دشوار است یا اینکه بچه‌ها عمداً آن‌ها را چسب کاری می‌کنند. برای جدا کردن آجرک‌ها از خلال‌دندان استفاده کنید. اگر خلال‌دندان شکست از چیزی آهنی استفاده کنید که لای آجرک‌ها برود اما با اعمال فشار به آن‌ها آسیب نرساند. سپس آجرک‌ها را با پارچه‌ای خیس تمیز کنید تا حالت چسبندگی آن‌ها از بین رفته و کاملاً تمیز شوند.

۲. بوی دود یا بوی خراب‌کاری حیوانات خانگی را چگونه از بین ببرم؟

جوش‌شیرین و آب را طوری باهم ترکیب کنید که خمیری شکل شوند. سپس روی آجرک لگویی مدنظرتان را با آن بپوشانید. در مرحله‌ی بعد آجرک را که با خمیر پوشانده شده است با سرکه سفید اسپری کنید. هنگام اسپری کردن سرکه از بستر گیاهان فاصله بگیرید چون سرکه به گیاهان آسیب می‌رساند.
وقتی سرکه به جوش‌شیرین می‌رسد روی سطح آجرک حبابی شکل می‌شود. کار اسپری کردن که تمام شد کمی صبر کنید و دوباره روی سطح آن را اسپری کنید. آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا بوی بد آجرک از بین برود. سپس ترکیب ۵۰ درصدی آب و سرکه تهیه کنید. آجرک را داخل آن قرار دهید و با دست ‌به‌هم بزنید. سپس با استفاده از یک آبکش آجرک را از محلول جدا کنید. آن را با آب به‌خوبی آب بکشید و اجازه دهید خشک شود.
سؤالات متداول

۳. برای شستشوی آجرک‌های لگو در تعداد زیاد می‌توانم آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازم؟

این یکی از سؤالات متداول است که مجموعه لگو به طور شفاف به آن پاسخ داده: توصیه شرکت این است که هرگز از ماشین لباسشویی/ظرف‌شویی برای تمیز کردن قطعات لگویی استفاده نکنید.
بااین‌حال برخی از لگو دوستان می‌گویند که امکان شستشوی تعداد زیادی از آجرک‌ها با دست وجود ندارد؛ بنابراین آجرک‌های لگو را داخل کیسه محافظ لباس می‌گذارند و سپس آن را داخل ماشین لباسشویی قرار می‌دهند.
اگر مایلید به این روش آجرک‌هایتان را بشویید حواستان باشد از شوینده‌هایی استفاده کنید که سفیدکننده ندارند و دقت کنید که ماشینتان چرخه‌ی طولانی‌مدت/قدرتمند آبکشی نداشته باشد.

کلام آخر

سؤالات متداول زیادی در مورد شستشوی آجرک‌های لگو و نگهداری مناسب از آن‌ها وجود دارد اما با توجه به اینکه اغلب آن‌ها مناسب کسانی است که مجموعه‌های خود را چندین سال نگهداری می‌کنند از پرداختن به آن‌ها خودداری کردیم. امیدواریم با مطرح کردن سؤالات پرتکرار و پاسخ به آن‌ها به بازدیدکنندگان لگو زیبا کمکی ناچیز کرده باشیم. اگر سؤالی در مورد نگهداری از آجرک‌های لگو دارید که پاسخ به آن را هنوز نیافته‌اید لطفاً با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.