لگو

آدمک‌هایی که رنگ پوست انسان‌ها را به دنیای خود برده‌اند

اغلب مینی فیگورهای لگویی زردرنگ‌اند. رنگ زرد برای پوست مینی فیگورها رنگی متداول است اما امروزه آدمک‌های لگویی با چندین رنگ پوست وجود دارند.
برای ساده‌تر کردن موضوع، رنگ‌ها را به دودسته «واقعی» و «غیرواقعی» تقسیم می‌کنند. منظور از رنگ‌های واقعی همان رنگ‌هایی هستند که مشابه رنگ‌های دنیای واقعی‌اند و رنگ‌های غیرواقعی هم‌ رنگ‌هایی هستند که در داستان‌های تخیلی می‌بینیم. مثلاً مینی فیگور «Gamora» با رنگ پوست لیمویی واقعاً جذاب است اما داشتن این رنگ پوست در دنیای واقعی ممکن نیست! اگرچه بهتر است هر دودسته را معرفی کرده و در مورد آن‌ها بحث کنیم اما ازآنجایی‌که در مورد رنگ پوست مینی فیگورهایی که واقع‌گرایانه‌تر هستند کمتر صحبت می‌شود ترجیح دادیم از توضیح در مورد رنگ‌های غیرواقعی چشم‌پوشی کنیم.

رنگ‌های پوست واقعی مینی فیگورها

در زمان نگارش مقاله تمام مینی فیگورهای ثبت نشده-صرف نظر از اینکه از چه نژادی هستند- زردرنگ‌اند اما تم‌های ثبت‌شده کمی متفاوت‌اند. احتمالاً می‌دانید که لگو از سال ۱۹۹۹ و با مجموعه‌ی جنگ ستارگان وارد عرصه‌ی ثبت محصولاتش شد البته چند مجموعه ثبت‌شده از قبل وجود داشت اما از سال ۱۹۹۹ بود که این شرکت به‌طورجدی وارد مقوله ثبت محصولات شد. وقتی این تِم برای اولین بار وارد بازار شد، مینی فیگورهایی به رنگ زرد داشت. کمی پس از عرضه این محصول به بازار، گروه لگو تصمیم گرفت برای موضوعات ثبت‌شده مینی فیگورهایی بسازد که دارای رنگ‌های پوستی متفاوت‌اند. آن‌ها می‌خواستند آدمک‌های موجود در هر مجموعه را تا جایی که ممکن است شبیه به شخصیت اصلی آن بسازند.
رنگ پوست مینی فیگور
از چپ به راست هرمیون (هری پاتر)، لوک (جنگ ستارگان) و مری جین (مرد عنکبوتی) قبل و بعد از ۲۰۰۴
درنتیجه‌ی این تصمیم از سال ۲۰۰۴، رنگ پوست آدمک‌های لگویی در مجموعه‌های ثبت‌شده تغییر کرد. در آن زمان مجموعه‌های ثبت‌شده به‌اندازه امروز وجود نداشتند اما نام‌های پرآوازه‌ای مثل جنگ ستارگان، هری پاتر و مرد عنکبوتی بین آن‌ها دیده می‌شد. مینی فیگورهای زردرنگ این تم‌ها به‌تدریج شروع به تغییر کردند و تبدیل به رنگ‌های خاص پوست انسان‌ها شدند اما در این تغییر دو استثنا وجود داشت: پیش از آنکه تصمیم بگیرند مینی فیگورهای ثبت‌شده با رنگ پوست متفاوت بسازند، چند مجموعه با این ویژگی وجود داشت یعنی مینی فیگورهای مجموعه «Lando Calrissian» که متعلق به تم جنگ ستارگان بود و لیگ حرفه‌ای بسکتبال بزرگ‌سالان آمریکا. اگرچه بازیکنان معمولی در مجموعه دوم هنوز هم با رنگ زرد تولیدشده بودند اما آدمک‌های بازیکنان خاص مثل کوبی برایانت، کریس وبر، استیو نش و … رنگ پوست متفاوتی داشتند.
رنگ پوست مینی فیگور
مینی فیگورهایی که قبل از سال ۲۰۰۴ رنگ پوست نزدیک به واقعیت داشتند
امروزه ۴ رنگ پوست مشابه آنچه در واقعیت می‌بینیم در مجموعه‌های لگویی وجود دارد: بادامی روشن، بادامی، بادامی متوسط و قهوه‌ای مایل به قرمز.

رنگ‌های پوست نزدیک به واقعیت

رنگ بادامی روشن از سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و در مجموعه‌های هری پاتر، جنگ ستارگان و مرد عنکبوتی ظاهر شد.
رنگ پوست مینی فیگور
رنگ بادامی داستان دیگری دارد. این رنگ پیش از سال ۲۰۰۴ و در مینی فیگورهای لیگ برتر بسکتبال آمریکا استفاده‌شده بود. از این رنگ برای مشخص کردن بازیکنان سفید و سیاه‌پوست استفاده می‌شد.

رنگ پوست مینی فیگور
رنگ بادامی تیره از سال ۲۰۱۱ وارد مجموعه‌های لگویی شد. از این رنگ در مجموعه‌هایی مثل دزدان دریایی کارائیب (مینی فیگور زامبی) استفاده شد.
رنگ پوست مینی فیگور
از رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز در مجموعه‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها، ابرقهرمان‌ها، دنیای ژوراسیک و فیلم لگو بتمن استفاده شد.
رنگ پوست مینی فیگور
اگرچه رنگ نارنجی تیره را در فهرست نیاورده‌ایم اما از این رنگ فقط در دو مینی فیگور در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۹ استفاده شد.
رنگ پوست مینی فیگورها

جمع‌بندی

اگرچه بحث رنگ‌های آدمک‌های مجموعه‌های لگویی طولانی است اما شرح مفصل آن از حوصله بسیاری از لگو دوستان خارج است پس به همین مقدار قناعت می‌کنیم و از شما می‌خواهیم رنگ‌های دیگری را که در مجموعه‌های لگویی دیده‌اید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و بگویید از این رنگ‌ها ابتدا در چه مجموعه‌هایی استفاده‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.