راهنمایی در مورد خرید لگو

تشریح آجرک‌های لگو! (هر آنچه لازم است در مورد نام‌های قطعات لگویی بدانید-بخش دوم)

آجرک‌های لگویی
در مطلب قبل در مورد آناتومی آجرک‌های لگو به‌طور مختصر توضیح دادیم و ۹ قطعه متداول از آن را معرفی کردیم. در این مطلب می‌خواهیم هر یک از این قطعات را بیشتر بشناسیم تا اگر نیاز به خرید قطعات اضافه یا قرض گرفتن چند آجرک داشتیم بتوانیم منظورمان را به‌درستی برسانیم.


۱.    Element یا قطعه لگویی

آجرک‌های لگویی
قطعات مختلف لگویی
وقتی یک لگو باز از این واژه استفاده می‌کند منظورش قطعه‌ای از لگو- آجرک یا کاشی- است. فرض کنید کودکتان به دنبال یک المنت یا قطعه لگویی دو در چهار آبی می‌گردد این یعنی دنبال یک آجرک دو در چهار می‌گردد.


۲.   Brick یا آجرک

آجرک‌های لگویی
آجرک‌ها قطعات پایه‌ای ساخت مجموعه‌های لگو هستند. آن‌ها بر اساس اندازه و رنگ مجموعه‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شوند طبقه‌بندی می‌شوند.


۳.   Baseplate یا صفحه پایه

آجرک‌های لگویی
صفحه پایه، اساس ساخت مجموعه‌های لگویی است. صفحه پایه، صفحه‌ای نازک است که سازندگان لگویی هر آنچه در ذهن دارند روی آن می‌سازند. تنها روی سطح این صفحات است که برآمدگی می‌بینید و در پشت آن‌ها هیچ فرورفتگی برای اتصال به آجرک‌ها از زیر وجود ندارد. هدف از ساخت آن‌ها وجود پایه‌ای ثابت برای سوار کردن قطعات مجموعه‌ها/ماک‌های لگویی روی یکدیگر است. باوجوداین صفحات، جابه‌جایی سازه‌های نسبتاً بزرگ ساده‌تر می‌شود. این صفحات را می‌توانید به‌طور تکی و ساده بخرید اما در بازار غیررسمی قطعات لگویی نیز صفحات پایه‌ای با برآمدگی‌های خاص و طراحی‌های متفاوت وجود دارد.


۴.   Plate یا صفحه

آجرک‌های لگویی
هر قطعه لگویی قابل اتصال به آجرک‌های دیگر که یک‌سوم ارتفاع یک آجرک استاندارد لگویی را داشته باشد، صفحه نامیده می‌شود.


۵.   Tile یا کاشی لگویی

آجرک‌های لگویی
کاشی، قطعه‌ای از لگو است که روی سطح آن برآمدگی وجود ندارد. از این قطعه برای ساخت کف یا نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود تا سطحی زیباتر و جذاب‌تر داشته باشند.


۶.   Jumper plate یا صفحه ارتباط‌دهنده

آجرک‌های لگو
صفحه ارتباط‌دهنده، صفحه‌ای است که فقط یک برآمدگی روی مرکز دارد. معمولاً از این قطعه برای تکنیک‌های ساخت غیررسمی لگویی استفاده می‌شود.


۷.   Cheese Grater یا رنده پنیر لگویی!

آجرک‌های لگویی
نه اشتباه تایپی است و نه رایانه شما ایراد دارد! رنده پنیر لگویی قطعه‌ای از لگو است که شبیه به رنده پنیر است. این قطعه حدوداً دوسوم یک آجرک لگویی- معادل ارتفاع دو صفحه- است. این قطعه زاویه‌ای ۱۸ درجه دارد و ابعاد آن ۱×۲ برآمدگی است یعنی روی عرض آن یک برآمدگی استاندارد و روی طول آن دو برآمدگی استاندارد جا می شود.


۸.   Minifig یا مینی‌فیگور

مینی‌فیگور
این آدمک‌های لگویی بیش از ۴۰ سال است که بخش محبوب و جدانشدنی مجموعه‌های لگویی‌اند. این مینی‌فیگورها، همان آدمک‌های کوچک لگویی‌اند که در بسیاری از مجموعه‌ها قرار دارند.


۹.   Duplo یا لگوی کودکان

آجرک‌های لگویی
لگوی کودکان، روشی نوین برای معرفی لگو به کودکانی است که هنوز دارای مهارت‌های حرکتی و حوصله لازم برای کار با قطعات کوچک لگو نیستند. حتماً می‌دانید که آجرک‌های لگویی به‌راحتی در دهان کودکان جا می‌شوند و آن‌ها نیز عاشق کشف محیط اطراف و برداشتن اجسام از روی زمین هستند. لگوی مخصوص کودکان به‌قدری بزرگ است که در دهان آن‌ها جا نمی‌شود پس خطری ندارد. به‌علاوه راحت‌تر از آجرک‌های معمولی روی‌هم قرار داده می‌شوند. اگر کودک پیش‌دبستانی دارید، این نوع لگو خیلی به کارتان می‌آید.


 کلام آخر

حالا که با قطعات متداول لگویی آشنا شدید این اطمینان را دارید که اگر نیاز به قرض گرفتن یا خریدن آن‌ها داشته باشید به‌راحتی می‌توانید منظورتان را به مخاطب منتقل کنید. دانستن نام‌های قطعات مختلف لگو برای ماک‌سازان نیز ضروری است چراکه برای درک کامل آموزش‌های ساخت ماک باید دقیقاً از همان قطعاتی استفاده شود که طراحان ماک استفاده کرده‌اند . انجام این کار بدون دانستن نام قطعات ممکن اما سخت است. آیا قطعات متداول دیگری می‌شناسید که جا مانده‌اند. لطفاً از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.