راهنمایی در مورد خرید لگو

توصیه‌های مفید برای خرید لگو برای کودکان و والدین (راهنمایی برای تقسیم لگو در خانواده)

خرید لگو برای کودکان
اگر دوروبرتان لگودوستان زیادی وجود داشته باشد احتمالاً از ساخت لگو با آن‌ها لذت زیادی می‌برید اما هیچ‌چیزی مثل داشتن فرزندان لگودوست نیست. هیچ لذتی قابل‌مقایسه با اوقات خوشی نیست که با کودکانتان سرگرم ساخت لگو هستید. تخیل قوی، دقت بالا و توجه زیاد کودکان به جزییات شگفت‌انگیز است. اگر همیشه شما هستید که برای فرزندانتان لگو می‌خرید بهتر است موارد زیر را به یاد داشته باشید:
خرید لگو برای کودکان


بین کودک درونتان با فرزندتان تفاوت قائل شوید!

یکی از کارهایی که تقریباً تمام والدین هنگام خرید لگو برای کودکان (یا هر اسباب‌بازی دیگر) به‌طور ناخواسته انجام می‌دهند این است که اسباب‌بازی‌های موردعلاقه‌ی خودشان را برای آن‌ها می‌خرند. اینجاست که کودکانشان در احاطه‌ی اسباب‌بازی‌هایی قرار می‌گیرند که باشخصیت و خواست قلبی‌شان جور در نمی‌آید و درنتیجه همیشه بی‌حوصله و ناراضی‌اند.
خوشبختانه مجموعه‌های لگو خاصیت تغییرپذیری دارند به این معنی که می‌توانید با ترکیب آجرک‌ها مجموعه‌های خلاقانه جدیدی بسازید پس اینکه مرتکب اشتباهی شوید که غیرقابل‌جبران باشد تقریباً غیرممکن است (مگر اینکه فرزند شما اصلاً لگو دوست نداشته باشد). البته انتظار نداشته باشید از آجرک‌های سفینه‌های فضایی بتوانید قلعه کارتون فروزن (Frozen) را بسازید!
توصیه ما به شما این است: لطفاً مجموعه‌هایی را خریداری کنید که موردعلاقه‌ی فرزندتان است وگرنه ممکن است یکی از شکایت‌های دوران بزرگ‌سالی‌اش این باشد که هرگز نتوانسته مجموعه‌ای از لگو را بسازد که دوست دارد. همیشه می‌توان از فردی که مورد اعتماد فرزندتان است درخواست کرد تا از او بپرسد برای روز تولد یا عید نوروز چه چیزی دوست دارد تا بدون اینکه خاصیت غافلگیری این مناسبت‌ها از بین برود همان چیزی را تهیه کنید که می‌خواهد.
خرید لگو برای کودکان


به فرزندتان یاد دهید عقلش به چشمش نباشد

وقتی از بچه‌ها می‌خواهید اسباب‌بازی انتخاب کنند معمولاً به‌طرف جعبه‌های بزرگ با رنگ‌های چشم‌نواز جذب می‌شوند. در برخی موارد شما به‌عنوان والدین کودک می‌دانید که در حالت کلی او اصلاً علاقه‌ای به آن اسباب‌بازی خاص ندارد یا اینکه مناسب سن او نیست. این ذات کودکان است؛ معمولاً به چیزهایی علاقه نشان می‌دهند که از نظر بصری جذاب و بزرگ‌تر از بقیه اسباب‌بازی‌هایی هستند که در فروشگاه می‌بینند. این دقیقاً خصیصه‌ای است که شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی نسبت به آن آگاهی دارند.
وقتی از فروشگاه‌های لگو (به‌صورت فیزیک یا مجازی) بازدید می‌کنید برای گفتگوی منطقی در مورد اینکه بهتر است چه مجموعه‌ای بخرید دیر شده چون فرزندتان و احتمالاً خود شما با دیدن مجموعه‌های رنگارنگ و جذاب لگو از خود بی‌خود شده‌اید! بهترین کار این است که قبل از خرید لگو برای کودکان، فهرستی از میزان بودجه، علائق، اندازه و … تهیه کنید تا هنگام خرید حواستان جمع باشد.
خرید لگو برای کودکان


تنوع و میزان انتخاب بیشتر = زندگی بهتر

هرقدر بتوان مدل‌های بیشتری از یک مجموعه لگو ساخت بهتر است. تعداد آجرک‌های برخی از مجموعه‌های لگو کم است پس انتخاب زیادی به شما نمی‌دهد. بااینکه می‌توانید آجرک‌های مجموعه‌های جدید را با مجموعه‌های قبلی ترکیب کنید و مدل‌های جدیدتری بسازید اما مجموعه‌هایی که قطعات کمی دارند و نمی‌توان مدل‌های مختلفی با آن‌ها ساخت گزینه‌ی خوبی نیستند به‌ویژه اگر اولین مجموعه‌ای باشد که برای کودکتان می‌خرید.
شاید بهتر باشد قبل از خرید لگو برای کودکان نقد و بررسی‌هایی را که در مورد مجموعه‌های مختلف وجود دارد مطالعه کنید. معمولاً در آن‌ها به مدل‌های دیگری که می‌توان با آجرک‌های یک مجموعه خاص ساخت اشاره می‌شود. روی جعبه بعضی از مجموعه‌های لگویی قیدشده ۲ در ۱ (۲-in-1) یا ۳ در ۱ (۳-in-1) که اشاره به تعداد مدل‌های قابل ساخت با قطعات آن مجموعه دارد.


انتخاب شما در تقسیم مجموعه‌های لگو در خانواده

اگر بیش از یک لگودوست در خانواده باشد سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا هرکسی صاحب مجموعه‌ی خودش است یا تمام مجموعه‌هایی که در خانه وجود دارد متعلق به همه اعضای خانواده است؟ هر خانواده‌ای قانون خاص خود را دارد اما بد نیست به توصیه‌های ما نیز نگاهی بیندازید، شاید مفید باشند:
ادغام مجموعه‌های لگو: اگر مجموعه‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید گزینه‌های انتخابی برای ساخت مجموعه‌های خلاقانه بیشتر می‌شود. این کار باعث می‌شود اعضای خانواده به همکاری با یکدیگر ترغیب شوند. این ایده برای کودکانی که تقریباً هم سن و سال هستند و دوست دارند باهم بازی کنند عالی است.
لگوی هرکسی مال خودش: اگر خود شما هم جزء لگودوستان خانواده‌اید شاید دلتان نخواهد فرزندتان با فالکون عظیم‌الجثه‌ی جنگ ستارگانتان بازی کند. اینکه مجموعه‌ی لگویی هرکسی جزء وسایل خصوصی‌اش محسوب شود در خانواده‌ای که تفاوت سنی اعضای لگودوست با یکدیگر زیاد است گزینه‌ی مناسب‌تری است.
ترکیبی از هر دو گزینه: در بعضی از خانواده‌ها جعبه‌ای مخصوص برای مجموعه‌هایی قرار دارد که اعضای خانواده مشکلی ندارند با اعضای دیگر شریک شوند اما درعین‌حال هرکسی می‌تواند مجموعه‌هایی را که برایش خیلی عزیزند در کمد خود نگه دارد و به کسی ندهد.


کلام آخر

اینکه به‌عنوان سرپرست کودک هنگام خرید از خود بی‌خود نشوید اهمیت به سزایی دارد. سعی کنید اسباب‌بازی‌هایی را تهیه کنید که فرزندتان قلباً آن‌ها را دوست دارد نه آن‌هایی که آرزو داشتید در کودکی با آن‌ها بازی کنید اما به هر دلیلی نتوانستید. در کنار این موضوع یادتان باشد به خواسته‌های نامعقول «نه» بگویید. امیدوارم توصیه‌های امروز به کارتان بیاید. اگر مورد دیگری به ذهنتان می‌رسد که فهرست نشده لطفاً از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.