راهنمایی در مورد خرید لگو

بهتر است کدام‌یک از مجموعه‌های لگو را بخریم؟

خرید مجموعه‌های لگویی
اگر الآن که در حال خواندن این مقاله هستید دلتان می‌خواهد یک مجموعه خاص را تهیه کنید اصلاً لازم نیست مطلب را مطالعه کنید؛ در اولین فرصت همان مجموعه‌ای را بخرید که دلتان می‌خواهد. اگرچه درصورتی‌که مبتدی هستید و هنوز نمی‌دانید بهتر است کدام مجموعه را تهیه کنید، توصیه‌های ما می‌تواند مفید باشد. البته اگر می‌خواهید برای شخص دیگری نیز خرید کنید مطلب امروز به دردتان می‌خورد. فقط یادتان باشد اگر می‌خواهید هدیه بخرید بهترین کار این است که از کسی که هدیه را دریافت می‌کند بپرسید چه مجموعه‌ای را بیشتر دوست دارد. در ادامه به بیان توصیه‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند دلتان را یکی کنید تا در خرید مجموعه‌های لگویی کمتر به مشکل بخورید.
خرید مجموعه‌های لگویی


تِم لگوی موردعلاقه

اگر دستتان تنگ است بهتر است این سؤال را از خود بپرسید: دوست دارید چه چیزی بسازید؟ سفینه فضایی؟ خانه؟ قلعه؟ کشتی؟ قطار؟ خودرو؟ ربات؟ یا سازه‌های لگویی در اندازه‌های بزرگ؟ پاسخ به این سؤال تعیین می‌کند بهتر است در مجموعه‌های در دسترس کنونی دنبال چه چیزی بگردید.
مثلاً اگر دوست دارید مجموعه‌های مرتبط با سفینه‌های فضایی بسازید بهترین انتخاب می‌تواند خرید یکی از مجموعه‌های جنگ ستارگان باشد. حتی اگر به این فیلم علاقه خاصی نداشته باشید هم از ساختن سفینه‌های این مجموعه‌ها لذت خواهید برد. مجموعه‌های لگویی جنگ ستارگان آجرک‌های زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها برای ساخت ماک‌های (Mocs) سفینه‌های فضایی استفاده کرد. رنگ‌های مناسب، صفحات زاویه‌دار، قطعات موتور، شیشه‌های جلوی سفینه، چرخ، آنتن و … برای استفاده دوباره در ماک به دردتان می‌خورند.
یا اگر می‌خواهید قلعه بسازید توصیه‌ی ما این است که از کلکسیون بزرگ قلعه‌های لگویی یکی را انتخاب کنید. قطعات زیادی در این مجموعه‌ها پرکاربردند مثل دیوارها، پنجره‌های قوسی، آجرک‌های مناسب برای ساخت بام قلعه و قطعات دیگر که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ماک‌های قلعه‌ای را بسازید.
اگر دلتان می‌خواهد ساختارهای شهری بسازید به‌شدت توصیه می‌کنم مجموعه‌هایی را تهیه بفرمایید که در نسخه‌های محدود و فقط برای لگودوستان بزرگ‌سال طراحی‌شده‌اند مثل برج ایفل. این مجموعه‌ها دارای قطعات پرکاربرد و یکتای سازه‌های شهری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت شهر خلاقانه‌ی خود استفاده کنید. به‌علاوه فنونی که در ساخت این مجموعه‌ها به کار می‌رود در سطح پیشرفته است که به شما کمک می‌کند چیزهای جدیدی یاد بگیرید (چیزهایی که در مجموعه‌هایی که مخاطبین هدف آن‌ها جوانان و نوجوانان‌اند وجود ندارد).
لگو خط تولید دیگری نیز دارد که شخصاً به آن علاقه‌ی زیادی دارم و آن لگو تکنیک است. این مجموعه‌های خاص و دلربا دارای قطعات کاربردی و نزدیک به واقعیت بسیاری‌اند که جان می‌دهند برای ساخت خودرو، کامیون، موتورسیکلت و… . برخی از این مجموعه‌ها دارای قابلیت حرکتی هستند و دیگر مجموعه‌ها را می‌توان تغییر داد و به آن‌ها امکان حرکت، روشن و خاموش شدن چراغ و قابلیت‌های کاربردی دیگر اضافه کرد. اگر از من بپرسید می‌گویم حتی اگر لگودوست نیز نباشید از ساختن خودروهای کمیاب با رنگ‌های چشم‌نواز لگو لذت خواهید برد.
خرید مجموعه‌های لگویی


انتخاب رنگ مناسب

 یکی دیگر از خصوصیاتی که بهتر است برای خرید مجموعه‌های لگویی در نظر داشته باشید رنگ‌هایی است که در مجموعه موجود است. اگر بخواهید ماکی بسازید که قطعات خاکستری‌رنگ ندارد بهتر است مجموعه‌هایی بخرید که قطعات خاکستری زیادی دارد حتی اگر آن مجموعه جزء تِم (موضوعات) لگویی باشد که اصلاً به آن علاقه‌ای ندارید.
اگر به دنبال آجرک‌های پایه‌ای می‌گردید که رنگ خاصی دارند بهتر است یک آگهی در دیوار بزنید تا کسانی که این قطعات را دارند و نمی‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند با قیمتی مناسب به شما بفروشند.
اگر برای ساخت ماک برنامه‌ای ندارید بازهم خوب است به رنگ‌های موجود در مجموعه‌های لگویی دقت کنید. اگر زندگی سختی دارید بهتر است مجموعه‌هایی را بخرید که رنگ‌های شاد دارند و روحتان را جلا می‌دهند. اگر غمگین هستید و می‌خواهید احساساتتان را تخلیه کنید بهتر است مجموعه‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر انتخاب کنید. به‌طورکلی توصیه ما این است که نگاهی به ترکیب رنگیِ پس از ساخت مجموعه که روی بسته‌بندی آن قرار داده‌شده است بیندازید تا ببینید به دلتان می‌چسبد یا نه. درهرحال دیدن رنگ‌هایی که دوست ندارید در سازه‌ای که احتمالاً هرروز جلوی چشمتان است نوعی شکنجه محسوب می‌شود.

بررسی قیمت

تعداد آجرک‌های موجود در هر مجموعه لگو روی بسته‌بندی مجموعه‌ها درج‌شده است. اگر می‌خواهید بدانید این مجموعه ازنظر قیمت به‌صرفه است یا نه می‌توانید قیمت کل مجموعه را بر تعداد قطعات آن تقسیم کنید مثلاً یکی از مجموعه‌های موردعلاقه‌ی من قلعه هری پاتر است که تعداد قطعات کل آن ۶۷۳۹ عدد و قیمت بدون تخفیف آن ۱۰ میلیون تومان است. ۱۰ میلیون تقسیم‌بر ۶۷۳۹ حدوداً می‌شود ۱۵۰۰ تومان به ازای هر آجرک. مجموعه‌های اورجینال لگو قطعاً قیمت بالاتری دارند و اگر بخواهید مجموعه‌های دست‌دوم بخرید تخفیف خوبی می‌گیرید اما به‌طورکلی اگر قیمت هر آجرک بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در بیاید می‌توان گفت (در زمان انتشار مقاله) مناسب است. اگر محصول تخفیف بخورد که فبها! قیمت همین مجموعه با تخفیف برای هر آجرک حدوداً ۱۳۰۰ تومان در می‌آید که این مقدار برای لگوبازها مبلغ زیادی محسوب می‌شود چون با این تخفیف می‌توان یک مجموعه کوچک دیگر هم خریداری کرد. بیشتر فروشگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف تخفیف می‌دهند تا محصولات قدیمی‌تر را بفروشند یا مشتری‌های بیشتری جذب کنند. اگر می‌توانید صبر کنید تا فصل تخفیف‌ها شروع شود تا بتوانید مجموعه‌ای را که می‌خواهید با قیمت بهتری خریداری کنید.

جمع‌بندی

در هر زمینه‌ای که وارد شوید همه‌چیز در ابتدا گیج‌کننده به نظر می‌رسد. لگو نیز از این قاعده مستثنا نیست. آن‌قدر تعداد مجموعه‌های لگویی زیاد است که گاهی آدم دلش می‌خواهد فرش زیر پایش را بفروشد و همه را بخرد! داشتن راهبردی زیرکانه برای خریداری بهترین مجموعه‌ی ممکن این مشکل را حل می‌کند. هرقدر قبل از خرید مجموعه‌های لگویی حواستان را بیشتر جمع کنید امکان اینکه پس از خرید پشیمان شوید یا به‌سختی بیفتید کمتر است. اگر نکته‌ای در مورد خرید لگو می‌دانید که به آن اشاره نکرده‌ایم لطفاً در قسمت نظرات با ما و بازدیدکنندگان دیگر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.