راهنمایی در مورد خرید لگو

۴ توصیه کاربردی برای خرید لگو با بودجه محدود

خرید لگو
در دنیایی ایدئال، همه می‌توانند تمام چیزهایی را که دوست دارند تهیه کنند. متأسفانه دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم ایدئال نیست پس برای تهیه کردن هر آنچه نیاز داریم باید چند بانک بزنیم! البته جای نگرانی نیست چون راه‌های جایگزین شرافتمندانه‌تری برای تهیه برخی از چیزهایی که نیاز داریم وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
برای اینکه بتوانیم مجموعه‌های لگویی را که دوست داریم تهیه کنیم لازم است خریدها را یکجا انجام ندهیم و آن‌ها را در فواصل زمانی مشخصی پخش کنیم. اگر روی خریدهایمان مدیریت نداشته باشیم عاقبت پول غذا و کرایه‌خانه را نیز خرج لگو می‌کنیم. ابتدا مجموعه‌هایی را که دوست دارید اولویت‌بندی کنید. مجموعه‌های لگو به‌قدری زیاد هستند که نمی‌توان همه را یکجا خرید اما با مدیریت صحیح می‌توان آن مجموعه‌هایی را که جذاب‌تر از همه هستند تهیه کرد.
۴ توصیه اساسی برای شما داریم که اگر آن‌ها را پیاده کنید به‌احتمال‌زیاد بدون زدن بانک، رفتن زیر بار قرض یا فروختن فرش زیر پایتان می‌توانید بیشتر مجموعه‌های لگویی را که دوست دارید تهیه کنید.
خرید لگو


۱. موضوع‌های لگویی (تم‌ها) را با دقت انتخاب کنید

ابتدا در مورد مجموعه‌ای که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید تا بفهمید این مجموعه همان چیزی است که انتظارش را دارید یا خیر. اگر این کار را انجام دهید احتمال اینکه وقتی مجموعه را باز می‌کنید ناامید شوید بسیار کم می‌شود. اغلب اوقات عکس‌هایی که در وب‌سایت‌ها برای مجموعه‌های لگویی بارگذاری می‌شوند دارای کیفیتی بالا بوده اما وقتی مجموعه را خریداری و در خانه باز می‌کنید متوجه می‌شوید که آن‌قدرها هم‌ درجه یک نیست! پس حواستان باشد تمام توضیحات محصول را بخوانید و با کسانی که آن را خریداری کرده‌اند یا اطلاعات کافی در مورد آن دارند صحبت کنید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که مجموعه‌های لگو را حتی قبل از اینکه به‌طور رسمی وارد بازار شوند نقد و بررسی می‌کنند. پس از مطالعه نقد و بررسی‌ها غافل نشوید تا بعداً از خریدتان پشیمان نشوید.


۲. اولویت‌بندی‌ها را در خرید رعایت کنید

وقتی موضوع مجموعه لگویی خود را انتخاب کردید (هری پاتر، فروزن، سازه‌های شهری، بناهای مشهور و…) بهتر است ابتدا چند مجموعه‌ی کوچک بخرید. به‌طورکلی بهترین کار این است که ابتدا مجموعه‌هایی را بخرید که کمتر از یک‌میلیون تومان قیمت دارند و هم‌زمان پولتان را برای مجموعه‌های بزرگ‌تر جمع کنید. اغلب اوقات مجموعه‌های بزرگ دیرتر به فروش می‌رسند چراکه هزینه خرید آن به بودجه‌ی بیشتر لگودوستان نمی‌خورد.


۳. منتظر تخفیف بمانید اما از هول حلیم توی دیگ نیفتید

همیشه خرید مجموعه‌های لگویی که تخفیف می‌خورند شیرین و جذاب است اما خدا نکند چشممان به تخفیف‌های زیاد بخورد؛ آن‌وقت است که هر مجموعه‌ی دارای تخفیفی را می‌خریم اما چند روز بعد تازه به خود می‌آییم و می‌فهمیم که خیلی بیشتر از بودجه‌مان خرج کرده‌ایم. همیشه عواقب کارتان را بسنجید. آیا می‌توانید تا آخر ماه هر شب نان و ماست بخورید؟ آیا بازپرداخت سود خریدهای اعتباری بیش از آنکه قاتق نانتان شود قاتل جانتان نیست؟ فقط در صورتی ارزش دارد به‌صورت اعتباری خرید کنید که مبلغ پس‌انداز شده از تخفیف‌ها بیشتر از پولی باشد که بابت بازپرداخت پول و سود آن به بانک می‌دهید. مبلغی که به‌صورت اعتباری خرج می‌کنید باید تا پایان مهلت داده‌شده از طرف بانک پرداخت شود وگرنه جریمه‌ای که بابت تأخیر در پرداخت پول می‌دهید بیش‌تر از مبلغی خواهد شد که پس‌انداز کرده‌اید.
خرید لگو


۴. مجموعه لگویی هدیه بگیرید

این مورد شاید کمی خودخواهانه به نظر برسد اما می‌توانید از کسانی که روز تولد یا اعیاد مختلف برایتان هدیه می‌آورند بخواهید تا به‌جای هزینه کردن برای لباس و … مجموعه‌های لگویی را بخرند که از قبل فهرستی از آن‌ها را در اختیارشان گذاشته‌اید. حواستان باشد حتماً نام مجموعه، کد مجموعه و فروشگاهی که مجموعه مدنظرتان را دارد به آن‌ها بدهید چون اگر با لگو آشنایی نداشته باشند روی خرید مجموعه‌ای هزینه می‌کنند که فایده‌ای برایتان ندارد. اگر مجموعه‌ی خیلی گران‌قیمتی می‌خواهید می‌توانید به دوستان و فامیل اطلاع دهید تا با یکدیگر شریک شوند و آن مجموعه را تهیه کنند. اگر آشنایانتان بدانند پول خود را صرف خرید چیزی می‌کنند که دوست دارید و از داشتن آن لذت می‌برید قطعاً با شما همکاری می‌کنند. اگر احیاناً خجالت می‌کشید به آن‌ها بگویید چه چیزی برایتان بخرند می‌توانید از یکی از افراد خانواده بخواهید تا در غیاب شما سر صحبت را باز کند و خواسته‌ی شما را به اطلاع دوستان و آشنایان برساند.


جمع‌بندی

قطعاً ما در لگو زیبا ادعا نداریم که خودمان به تمام توصیه‌هایمان موبه‌مو عمل می‌کنیم اما می‌گوییم اگر مبتدی هستید و هنوز راه و چاه را نمی‌دانید شاید عمل به این توصیه‌ها بتواند تا حدی کمکتان کند تا کمتر دچار مشکل شوید. اینکه همیشه در فهرست خرید خود مجموعه‌ای داشته باشید به این معنی است که هرگز دست از تلاش برنمی‌دارید و وقتی مجموعه‌ای بزرگ را با تخفیفی عالی می‌خرید از اینکه صبر کرده‌اید حس خوبی خواهید داشت. حالا نوبت شما لگودوستان است که تجربه‌ها و روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مجموعه‌های لگو را به ما و دیگر علاقه‌مندان یاد دهید. آیا می‌توانید صبر کنید تا مجموعه‌ای تخفیف بخورد یا اینکه از زمان شنیدن عرضه‌ی مجموعه‌ای از لگو در بازار ندایی در درونتان وسوسه‌تان می‌کند تا هر چه سریع‌تر آن را بخرید؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.