لگودوستان بزرگ‌سال (AFOL)

فوت‌وفن‌های عکاسی از لگو برای آب‌کردن دل طرفداران (بخش اول)

هیچ طرفدار لگویی نیست که در اینترنت به دنبال مدل‌های زیبا نباشد اما با توجه به حجم زیاد این‌گونه عکس‌ها باید برای جذب مخاطب کاری حرفه‌ای و همه‌پسند ارائه داد. برای ارائه پروژه‌های عکاسی لگویی حرفه‌ای می‌توان دوره‌های خاصی را گذارند اما اگر این کار را برای سرگرمی انجام می‌دهید لازم است بدانید که نکات مفید زیادی در اینترنت وجود دارد. در ادامه به معرفی چند راهکار برای بهتر دیده شدن پروژه‌های لگویی در عکاسی می‌پردازیم:

تمرکز روی مقیاس

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای ربودن دل هوادارانتان انجام دهید این است که مقیاس قطعات لگویی را در عکس مشخص کنید و به‌طور خلاقانه‌ای آن را به چشم بیاورید. هدفتان این باشد که پروژه‌ای متفاوت را معرفی کرده و طوری نشان دهید که بی‌نظیر است. اگر در این زمینه مهارت ندارید می‌توانید از عکس‌برداری‌های دیگر لگودوستان الهام بگیرید.
یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای انجام این کار قرار دادن یک پروژه‌ی لگویی در کادر و سپس قرار دادن چیزی بسیار بزرگ‌تر در کنار آن است تا به این شکل مقیاس پروژه به چشم آید.
برای نشان دادن مقیاس در عکس زیر، یک آدمک بتمن، موز لگویی و یک موز واقعی را در کنار یکدیگر قرار داده‌ایم:
پروژه‌های عکاسی لگویی
تأثیر مقیاس در عکاسی

استفاده از چندین عدسی(لنز)

هر عدسی‌ای خصوصیات خاص خود را دارد. به همین دلیل بهتر است چندین عدسی تهیه کنید و در عمل ببینید نتیجه‌ی عکاسی با کدام‌یک بهتر است. استفاده از چندین عدسی فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها امکان به‌کارگیری خلاقیت و استفاده از روش‌های نوین است.
البته لازم نیست به دنبال عدسی‌های گران‌قیمت باشید! هرقدر گوشی هوشمندتان جدیدتر باشد، دوربین باکیفیت‌تری دارد پس حتی می‌توانید دنبال عدسی‌هایی بگردید که به گوشی هوشمندتان می‌خورد. فقط کافی است در سایت‌های اینترنتی تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید کنید.
وقتی شروع به عکاسی از پروژه‌های لگویی کنید، کم‌کم به آزمون‌وخطا عادت می‌کنید و از اینکه چندین عدسی خریده‌اید پشیمان نمی‌شوید. استفاده از عدسی‌های مختلف باعث فهم بهتر مقیاس و بهبود خلاقیت می‌شود.
پروژه‌های عکاسی لگویی

نورپردازی

در صورت امکان بهترین کار این است که نور طبیعی در محیط وجود داشته باشد. اگر چنین امکانی ندارید سعی کنید حداقل سیستم نوری خوبی فراهم کنید. نورپردازی یکی از اجزاء مهمی است که لازم است حتماً روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا بهترین نتایج دیداری را بگیرید.
البته نورپردازی کاری است که به تجربه زیادی نیاز دارد اما در نهایت از کیفیت کار راضی خواهید بود.
اگر از نظر مالی محدودیت دارید کلاس‌های آنلاین زیادی وجود دارند که ساخت جعبه نورپردازی برای عکاسی از پروژه‌های لگویی را آموزش می‌دهند.

جمع‌بندی

پروژه‌های لگویی معمولاً در عکس بسیار زیباتر از واقعیت جلوه می‌کنند پس اگر زحمت ساخت یک پروژه‌ی پیچیده‌ی لگویی را به خود می‌دهید از اینکه آن را با دیگران به اشتراک بگذارید لذت خواهید برد. هرقدر این تجربه تصویری برای طرفداران بهتر باشد لذتی که از به اشتراک‌گذاری این تصاویر می‌برید بیشتر خواهد بود. بنابراین اگر مایل به بهبود عکس‌های لگویی خود هستید با دنبال کردن این مجموعه مطالب می‌توانید به هدف خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.