اخبار

بزرگ‌ترین کشتی تاریخ (مدل شماره ۱۰۲۹۴) به زودی خانواده لگو می‌پیوندد

بزرگ‌ترین کشتی تاریخ
لگو به‌طور رسمی مجموعه شماره ۱۰۲۹۴ را که مدل لگویی بزرگ‌ترین کشتی تاریخ است در ۱۷ آبان ۱۴۰۰ وارد بازار می‌کند. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های لگو است که تاکنون ساخته‌شده! امکان پیش سفارش این سازه‌ی عظیم از ۱۰ آبان ماه وجود دارد. متأسفانه در حال حاضر امکان سفارش برای کسانی که در ایران اقامت دارند وجود ندارد. این سازه دارای ۹۰۹۰ قطعه است و قرار است به قیمت ۶۲۹.۹۹ دلار آمریکا (حدوداً ۱۷ میلیون تومان در زمان نگارش این مطلب) فروخته شود. این سازه نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های لگویی از نظر تعداد قطعات است بلکه با ارتفاع ۱۳۵ سانتی‌متری جزء یکی از بلندترین سازه‌ها نیز محسوب می‌شود.


مجموعه رسمی لگویی تایتانیک (مدل شماره ۱۰۲۹۴) به‌زودی عرضه می‌شود

دیروز لگو از سازه‌ای مشابه با مشهورترین و بزرگ‌ترین کشتی تاریخ جهان- آراِم‌اِس تایتانیک- رونمایی کرد. اکنون برای اولین بار در تاریخ و ۱۱۰ سال پس از ساخت تایتانیک در بلفاست طرفداران لگو می‌توانند این کشتی را آجرک به آجرک بسازند و در خانه خود داشته باشند.
مجموعه‌ی لگویی تایتانیک یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین مدل‌های لگویی ساخته‌شده تاکنون است که ساخت آن برای لگودوستان و تاریخ دوستان چالشی جذاب خواهد بود.
تایتانیک به دلیل اندازه عظیم و شکوه بی‌نظیرش معروف بود که این خصوصیات در مدل لگویی‌اش نیز حفظ‌شده است. زیر فضای خروجی مدل لگویی تایتانیک چندین اتاق داخلی از جمله راه‌پله بزرگ مهمانان ویژه (فرست کلاس) وجود دارد که شش طبقه از کشتی و سالن غذاخوری سبک ژاکوبایی را که در کشتی اصلی در عرشه طبقه دی (D) قرار داشت به هم وصل می‌کند.
دلیل دیگری که تایتانیک را منحصربه‌فرد می‌کرد سرعت بسیار بالاتری بود که نسبت به کشتی‌های دیگر در عصر خود داشت. علاقه‌مندان به لگو در عرشه‌های پایینی مدل می‌توانند موتورخانه پیشرفته کشتی را نیز ببینند.
مایک شاکی (Mike Psiaki)- طراح خلاق لگو- گفته: «تایتانیک در زمان ساخت، اوج مهندسی دریایی محسوب می‌شد و بزرگ‌ترین وسیله نقلیه موجود در جهان بود. مدت‌زمانی رو که صرف ساخت این کشتی اسطوره‌ای کردم بسیار لذت‌بخش بود. برای بازسازی این کشتی با آجرک‌های لگو از نقشه‌هایی که بیش از یک قرن پیش کشیده شدن استفاده کردم.»
«طراحی لگویی تایتانیک با تمرکز روی جزییات و مقیاس و همچنین دقت در عناصر به‌کاررفته در آن باعث شد تا یکی از چالش‌برانگیزترین مجموعه‌های تاریخ این شرکت رو بسازیم. اطمینان داریم لگودوستان و علاقه‌مندان به سازه‌های دریایی در تمام سنین از ساخت این مجموعه لذت می‌برن و از به نمایش گذاشتن آن در خانه‌های خود افتخار می‌کنن.»
مجموعه لگویی تایتانیک با داشتن ارتفاع ۱.۳ متری یکی از بهترین مجموعه‌های کلکسیونی است و پلاکی زیبا دارد که نام کشتی روی آن نوشته‌شده است. اگرچه این مجموعه هنوز به بازار عرضه نشده اما نسخه‌های محدودی از آن به‌منظور نقد و بررسی برای منتقدان لگو ارسال‌شده است.


درباره تایتانیک

آر‌اِم‌اِس تایتانیک یا به‌اختصار تایتانیک، کشتی بخار مجللی بود که در حین اولین سفر در ساعات اولیه ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در نزدیک ساحل نیوفاندلاند واقع در اقیانوس اطلس شمالی پس‌ازاینکه کناره‌ی آن به یک کوه یخی برخورد کرد غرق شد. از بین ۲۲۴۰ مسافر و خدمه که در کشتی حضور داشتند بیش از ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. کتاب‌ها، مقالات و فیلم‌های بی‌شماری (ازجمله فیلم تایتانیک تولید ۱۹۹۷ که ستاره‌هایی مثل لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کیت وینسلت (Kate Winslet) در آن ایفای نقش کرده‌اند) از داستان تایتانیک الهام گرفته‌اند. داستان این کشتی مشهور بین مردم عادی بسیار نقل‌شده تا همه نسبت به خطرات غرور انسان آگاهی پیدا کنند. ادعا می‌شد که این کشتی غیرقابل غرق شدن است!


جمع‌بندی

دیروز شرکت لگو بسیاری از لگودوستان را غافلگیر کرد و یوتیوبرهای زیادی را ترغیب کرد تا در مورد این مجموعه بی‌نظیر نظر بدهند. اکثر وب‌سایت‌های فعال درزمینه‌ی لگو این خبر را منتشر کرده‌اند. با توجه به قیمت بالای این مجموعه بسیاری از کسانی که در سرتاسر جهان وجود دارند امکان خرید این مجموعه را ندارند و تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که صبر کنند تا شاید بعد از مدتی بتوانند آن را از سایت‌های دست‌دوم‌فروشی با قیمتی کمتر تهیه کنند. اگر شما هم مثل من با خواندن این مطلب دلتان می‌خواهد بزرگ‌ترین کشتی تاریخ را در خانه داشته باشید اما به دلیل در دسترس نبودن یا قیمت بالای آن نمی‌توانید آن را تهیه کنید تنها نیستید. اگر از فروشگاه لگو زیبا بازدید کنید حتماً به مجموعه‌هایی برخورد خواهید کرد که با ساختن آن‌ها دلتان آرام می‌گیرد. شخصاً از مجموعه‌ی لگویی «کشتی دزدان دریایی کارائیب» خوشم می‌آید و فکر می‌کنم اگر آن را بسازم دلم آرام می‌گیرد. شما چطور؟ لطفاً از طریق بخش نظرات با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.